Huisregels

 

Hartelijk welkom bij Tandartspraktijk Salter:

Mondgezondheid maakt deel uit van de algemene gezondheid. Ons doel is om u te helpen een optimale mondgezondheid te bereiken en te behouden. Bij onze kennismaking verzamelen wij daarom de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen en uw wensen te bespreken. Hiervoor moet de gezondheidsvragenlijst ingevuld  worden.

Bereikbaarheid/toegankelijkheid:

Onze praktijk is telefonisch bereikbaar onder nummer 0316-264367 van 8.00 uur -12.00 uur. Uitsluitend bij ernstige tandheelkundige problemen of afzeggingen voor vandaag of morgen kunt u ons na 12.00 uur bereiken op 06-33349610. Na werktijd/ weekend kunt u bij spoed bellen naar 0900-1515

Uw afspraak:

Wij behandelen uitsluitend op afspraak. Afspraken worden ingepland op basis van beschikbaarheid. Een gemaakte afspraak moet minimaal 24 uur van te voren afgezegd worden, anders kan de gereserveerde tijd in rekening gebracht worden. Dit kan per telefoon: 0316-264367 of per mail: info@tandartssalter.nl

Pijnklachten:

Wanneer u een pijnklacht heeft, wacht dan niet tot de volgende controle, maar neem contact met ons op. U kunt het best bellen tussen 8.00 uur en 9.00uur. U heeft dan de meeste kans om dezelfde dag nog gezien te worden.

Medische gegevens:

Voor ieders veiligheid verzoeken wij u om ons steeds te informeren omtrent medische bijzonderheden, zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, operaties, infecties, allergieën, afwijkingen etc. Als u een medicijnlijst heeft kunt u deze afgeven aan de balie. Verandering van verzekering kunt u ook aan de balie doorgeven.

Veranderingen adres en telefoongegevens:

Voor een wederzijdse bereikbaarheid willen we de wijzigingen van adres, telefoonnummer en e-mail graag weten. Dit kunt u doorgeven aan de balie.

Tandheelkundige controle:

Wij doen 2x per jaar een controle, mits de tandarts i.o.m. de patiënt anders beslist. Wij proberen optimale tandheelkunde te bieden en verlangen van u een goede mondhygiëne. Indien die beter kan, zullen wij die proberen te sturen.

Röntgenfoto’s:

Voor goede diagnostische tandheelkunde is het nodig om eens in de paar jaar röntgenfoto’s te maken. De tandarts beslist dit op indicatie.

Gedrag:

Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.

Betalingsvoorwaarden:

De betaling van de behandelingen kunt u gelijk met pin voldoen of een machtiging invullen zodat wij het verschuldigde bedrag tussen 2 a 3 weken van uw rekening kunnen afschrijven.

Klanttevredenheid:

Wij meten met regelmaat de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden bij balie-assistente/ tandartsassistente of tandarts.

Privacyregeling en geheimhouding:

Patiënten informatie wordt niet aan derden doorgestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met medeweten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing). Wanneer u uw dossier opvraagt of wanneer een dossier overgedragen moet worden in verband met verhuizing, dan wordt er een schriftelijke bevestiging van u verlangd.

Meningsverschil:

Indien u een meningsverschil heeft met uw tandarts en denkt dat uw tandarts aantoonbaar in gebreke is gebleven, zonder dat u dat samen heeft kunnen oplossen, dan kunt u zich tot het NMT (Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Tandheelkunde) wenden.

 

Wij hopen op een prettige samenwerking,

Team Tandarts Salter