Onze Werkwijze
Er is altijd een oplossing voor u en uw gebit
Daar zijn we van overtuigd. Of u nu jong, volwassen, bang voor de tandarts of niet helemaal fit bent, we helpen u graag aan een optimale mondgezondheid. En blijkt dat u hiervoor toch andere hulp nodig heeft? Dan verwijzen we u door naar een specialist uit ons netwerk.
Wij begrijpen heel goed dat een tandartsbezoek niet ieders favoriete bezigheid is. Daarom doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat u zich in onze praktijk op uw gemak voelt. Want met een gezond gebit voorkomt u nare gezondheidsrisico’s.
U bent van harte welkom als onze patiënt. Vanwege onze persoonlijke benadering, onze specialisatie in lachgaskalmering en onze vakkennis zijn we de ideale tandartspraktijk voor jonge kinderen en voor jeugdige en volwassen patiënten met angst voor de tandarts, ADHD, autisme, het syndroom van Down, hartkwalen of epilepsie. Meer informatie over onze specialismen leest u hier.
Goed om te weten
Hieronder leest u meer over de werkwijze van onze praktijk. Mist u informatie, of heeft u vragen? Mail ons gerust, of kom langs. We helpen u graag.
Kennismakingsgesprek
Als u zich aanmeldt als patiënt nodigen wij u uit voor een kennismakingsgesprek. Tijdens deze eerste ontmoeting brengen we uw huidige mondconditie in kaart. Dit doen we aan de hand van een gezondheidsvragenlijst en een controle. We vragen u ook wat uw wensen zijn, zodat we daar zo veel mogelijk rekening mee kunnen houden.
Wij behandelen alleen op afspraak
Wilt u een afspraak maken? Bel dan op werkdagen tussen 8.30 uur en 12.00 uur naar: (0316) 26 43 67. We plannen uw afspraak zo snel mogelijk in.
Wij houden rekening met uw wensen en beschikbare tijd en laten verschillende behandelingen zoveel mogelijk op elkaar aansluiten.
Afspraak afzeggen of veranderen?
Zorg ervoor dat u minimaal 24 uur van tevoren een gemaakte afspraak afzegt of wijzigt. Dit doet u per telefoon (0316) 26 43 67 of per mail info@tandartssalter.nl
Zo voorkomt u dat we de gereserveerde tijd bij u in rekening brengen.
Pijnklacht of spoedgeval?
Heeft u pijnklachten, of is er sprake van een noodgeval? Bel ons op werkdagen dan het liefst tussen 8.30 uur en 9.00 uur. Vaak kunnen we u dan dezelfde dag nog helpen. Of we zorgen ervoor dat u pijnvrij bent totdat we u kunnen behandelen.
Periodieke controle
We verwachten van u dat u uw tanden twee keer per dag goed verzorgt. Tijdens een halfjaarlijkse periodieke controle bekijken we de status van uw gebit en mondhygiëne. We beoordelen dan of u een extra behandeling of poetsadvies nodig heeft.
Behandeling nodig?
Kleine ingrepen
Bij kleine ingrepen kunt u denken aan een eenvoudige gebitsreiniging of het plaatsen van een vulling. Deze ingrepen bespreken we direct met u, de behandeling plannen we op korte termijn voor u in.
Uitgebreide behandeling
Als u een uitgebreide behandeling nodig heeft, informeren wij u vooraf over:
- de te verwachten resultaten;
- de risico´s van een behandeling;
- het aantal behandelingen;
- de duur van de behandelingen;
- de te verwachten kosten.
Bij behandelingen vanaf € 250,- ontvangt u altijd schriftelijk het behandelplan en de bijbehorende kosten. Als u wilt, zetten we dit ook voor u op papier bij goedkopere behandelingen.
Na uw instemming voeren we de afgesproken behandeling uit. Meestal gebeurt dit binnen 21 werkdagen.
Specialistische behandeling
Heeft u een bijzondere behandeling nodig? Dan kunnen wij u doorverwijzen naar een specialist, zoals een kaakchirurg, orthodontist, kaakfysiotherapeut, parodontologist, endodontologist, of een tandarts maxillofaciale prothetiek (bij bijvoorbeeld een hazenlip, tumoren of niet-aangelegde kiezen en tanden).
Röntgenfoto’s maken
Eens in de paar jaar maken we röntgenfoto’s van uw gebit. Deze foto’s helpen ons de juiste diagnose te stellen. Onze tandarts geeft aan wanneer dit nodig is.
Uw medische gegevens
Is er sprake van medische bijzonderheden zoals een zwangerschap, ziektes, infecties, medicijngebruik, allergieën of afwijkingen? Geef dit dan – voor uw eigen veiligheid en de onze – voor uw behandeling of controle aan ons door. Dit mag u ook per mail doen.
Heeft u een medicijnlijst? Die ontvangen we graag. U kunt een kopie aan de balie afgeven.
Verandert u van zorgverzekering? Geef dit dan ook door aan de balie.
De informatie over uw gebit en uw behandelingen bewaren wij minstens 15 jaar in onze computer. Ons systeem is goed beveiligd. Na uw schriftelijke verzoek kunnen wij uw gegevens ook doorsturen naar een andere behandelaar.
Privacyregeling en geheimhouding
Uw patiënteninformatie geven we alleen door aan anderen als u daar zelf toestemming voor heeft gegeven. Wanneer u uw dossier opvraagt, of wanneer wij uw dossier moeten overdragen in verband met een verhuizing, hebben we daar een schriftelijke bevestiging van u voor nodig. In ons privacystatement leest u meer over de manier waarop wij met uw gegevens omgaan.
Wilt u meer weten over onze werkwijze?
Stuur een e-mail naar info@tandartssalter.nl.